Monday 2 January 2017

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo (2016)

Denumire: Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo
An apariție: 2016
Număr episoade: 20
Roluri principale: Lee Joon-Gi, IU, Kang Ha-Neul, Hong Jong-Hyun, Seohyun, Jo Min-Gi, Park Ji-Young, Kim Sung-Kyun.
Nota mea: 8/10.
O tânără din secolul XXI (IU) ajunge pe malul unui lac și se gândește la cât de mizerabilă este viața ei: i-a prins pe cea mai bună prietenă și iubitul ei împreună, a trebuit să plece de acasă și acum își dorește să moară.  Împărțind o sticlă de alcool cu un om al străzii pe malul lacului, femeia vede cum se îneacă un copil. Sare după acesta în apă, îl salvează, dar ceva ciudat se întâmplă: cerul se face roșu, are loc o eclipsă totală de soare iar ea simte că se îneacă. În clipa următoare, reușește să iasă la suprafață, dar surpriză: nu mai este un lac ci un izvor termal iar ea este privită de o duzină de bărbați pe jumătate dezbrăcați. Panică, strigăte, dezmeticire - și tânăra ajunge să fugă de la locul faptei.
După un timp, situația devine clară: ea a ajuns cumva în epoca Goryeo (anii 918-1392), în corpul lui Hae-Soo. Tinerii pe care i-a văzut pe jumătate dezbrăcați sunt prinți, iar ea locuiește la curtea regelui Taejo. Ba mai mult, nu-și amintește absolut nimic de la orele de istorie, așa că lumea în care a nimerit e un loc prea puțin cunoscut, care seamănă mai mult cu un câmp minat.
Hae-Soo este rudă cu soția celui de-al optulea prinț, Wang Wook (Kang Ha-Neul) și ajunsă în situația de față, e nevoită să se adapteze la noua ei viață și să învețe regulile de la curtea regală. În urma unor evenimente, ajunge să-i cunoască pe prinți - Wang Yo (Hong Jong-Hyun), Wang Wook (Nam Jo-Hyuk), Wang Eun (Baekhyun), Wang Jung (Ji Soo), Wang Won (Yoon Sun-Woo), dar și pe prințesă - Hwangbo Yeon-Hwa (Kang Han-Na). 
Mai târziu, peisajul devine mai animat: la palat ajunge cel de-al patrulea prinț, copilul vâdut unui clan pentru a asigura o alianță. Wang So (Lee Joon-Gi), poreclit și ”lupul nebun” este urât și temut de cei de la Goryeo: circulă povești precum acesta ar fi un om crud, cu o sete nepotolită de sânge, înfrățit cu lupii. Cicatricea pe care o ascunde în spatele unei măști inspiră frică și ură. Crescut departe de familia sa, tânărul este distant, retras și prea puțin sociabil. În urma unei greșeli, Hae-Soo îi vede cicatricea, ceea ce duce la crearea unui conflict de mari proporții.
Scarlet Heart este primul meu serial istoric, dar eram pregătită pentru un alt fel de acțiune: sânge, cruzime, trădare, ură, iubire, devotament - toate acestea sunt ingredientele bine porționate pentru a crea o kdrama care te ține cu sufletul la gură.
Deși conflictul principal este legat de un fact istoric (care dintre prinți este temutul Gwangjong), acesta este susținut de alte conflicte, mai mici: un triunghi amoros între Hae-Soo, al optulea și al patrulea prinț; ura reginei Yoo (Park Ji-Young) pentru fiul ei înstrăinat, numeroasele comploturi, lupta pentru tron, jocurile politice, în care sunt prinși toți cei ce trăiesc în palat, indiferent dacă e vorba despre un prinț, un ministru sau o fată de la bucătărie.
Ryeo este o poveste frumoasă, adevărată, plină de elemente ce reprezintă oamenii: iubire, ură, neînțelegere, frică, pasiune, răzbunare, suferință, luptă. Deși primele episoade conțineau multe elemente comice, menite să arate latura umană și partea plină a paharului, pe parcursul a celei de-a doua jumătate s-a schimbat imaginea: au prevalat elementele întunecate ce fac parte din ființa umană, dar și istoria sângeroasă a acelei epoci. 
Am citit multe păreri ale fanilor despre prestația proastă a lui IU, dar mie personal mi s-a părut că a jucat foarte bine; cred că rolurile istorice i se potrivesc, pentru că mie Hae-Soo mi s-a părut autentică. Despre ceilalți actori, mi-a plăcut să-l văd pe Kang Ha-Neul într-un rol controversat. Pe Lee Joon-Gi l-am văzut pentru prima dată în acest serial și mi-a plăcut imaginea lui de singuratic, rănit și crud; un alt personaj care mi-a plăcut a fost regina Yoo - este greu să joci un rol atât de negativ încât să te urască toată lumea, dar eu cred că i-a reușit de minune. Mi-a plăcut mult și chimia dintre personaje, în special rolurile principale. Scenele în care apar, decorul, interacțiunea - mi s-au părut foarte bine realizate, naturale.
Totuși, nu i-am putut da acestei kdrama nota maximă: ultimele cinci episoade m-au cam plictisit. Prea aglomerate, sau prea sângeroase, nu știu: dar ceva nu mi-a plăcut. Un element foarte subiectiv a fost și finalul: inițial, mi-aș fi dorit ca acesta să fie altfel. Dar după mi-am amintit că e un serial cu substrat istoric și acum când gândesc la rece, a fost un final chiar foarte bun.
Dacă sunteți fani ale kdramelor istorice, sau vă plac serialele contrariate și cu multe fire narative, Scarlet Heart este o opțiune.

No comments:

Post a Comment